خانه > جلسات باز > ما یک حلقه نرم افزاری هستیم

ما یک حلقه نرم افزاری هستیم

همیشه خدا ادبیاتی ها یک چیزی داشتند که همیشه در درون خودم یک چیزی شبیه احساس حسودی به آنها داشتم. ادبیاتی ها چیزی به نام حلقه ادبی دارند که خیلی راحت دور هم جمع می شوند، نوشته های خود و دیگران را می خوانند نقد می کنند و نمی دانم شاید خیلی کارهای لذت بخش دیگر، چون هیچ وقت توی یک حلقه واقعی نبودم و فقط توی مصاحبه های قدیمی های ادبیات در مورد این حلقه ها خوانده ام. حسودی من به این خاطر بود که همیشه دوست داشتم یک حلقه داشته باشیم که نرم افزاریها بشنیند در مورد بحثهای فنی صحبت و بحث کنند و دیدگاههای مختلف را از دیدگاه خود نقد و بررسی کنند ولی نداشتیم.

اما نه، مثل اینکه قضییه می خواهد کمی فرق کند. چند ماه قبل با اسد صفری صحبت می کردیم و در این صحبت قرار شد جلسات هفتگی به نام جلسات باز نرم افزاری تبریز برگزار کنیم که همه علاقمندان و توسعه دهندگان نرم افزاری بتوانند دور هم جمع شوند و در مورد موضوع های مختلف بحث و تبادل نظر کنند. تقریبا از حدود سه ماه قبل این جلسات آغاز شد و هر هفته روی یک موضوع بحث و تبادل نظر می شود. موضوعات هفته بعد نیز با نظر و توافق همه دوستان حاضر در جلسه  مشخص می شود. ما سه شنبه این هفته جلسه دهم را برگزار کردیم و این جلسه از چند جهت متفاوت بود اول اینکه تعداد جلسات ما 2 رقمی شد. البته جا دارد از همه بچه های شرکت ساماندهی اطلاعات نارمند بخصوص آرش میلانی عزیز تشکر کنم که تقریبا تمام جلسات در محل شرکت نارمند و با هماهنگی آرش تشکیل شده است. اما جلسه دهم از یک جهت دیگر نیز برای من لذت بخش بود و آن نحوه بحث و گفتگو روی موضوع جلسه بود یک بحث و گفتگوی واقعی و کارشناسانه. البته این شیوه از قبل هماهنگ نشده بود و اولین تجربه ما در این جلسات به این شیوه بود که امیدوارم هر هفته نسبت به هفته بعد بهتر بشویم.

دیگر من آن حس حسودی را به ادبیاتی ها ندارم. چون دیگر ما خودمان یک حلقه داریم، حلقه ای که هر هفته نسبت به هفته بعد پربارتر می شود. ما در این جلسات منتظر همه دوستان و علاقمندان به بحث و گفتگو هستیم. موضوع، محل و زمان تشکیل جلسات را از صفحه ما روی فیس بوک می توانید دنبال کنید.

  1. محسن
    اکتبر 28, 2011 در 8:43 ب.ظ.

    جالبه ولي چندتا بحث هست:
    – ما با جماعت شاعر متفاوتيم و مي‌تونيم از يك سري ابزارهاي به روزتر يا اجتماعات مجازي استفاده كنيم.
    – بجاي محلي عمل كردن مي‌شود منطقه‌اي يا حتي جهاني پوشش داد. اين نوع گردهمايي‌ها براي همان جمع شايد جالب باشد ولي خروجي براي ساير دنيا ندارد. (البته شايد براي شما هم مهم نباشد.)
    – مي‌شود از آن يك گزارش يا شبيه به آن براي عموم هم تهيه كرد؟

    • اکتبر 29, 2011 در 7:27 ق.ظ.

      من نیز با شما موافق هستم ولی ما گروههای را بر روی فیس یوک و گوگل برای همین منظور تشکیل دادیم ولی متاسفانه بعد از چند هفته شور و شوق اولیه برای بحث و گفتگو را کسی نداشت. و به نظر شخص من یک گردهمایی فیزیکی و رو در رو می می تواند بسیار مقیدتر و لذت بخش تر باشد. در مورد به اشتراک گذاشتن خروجی از جلسات تا چند جلسه قبل ما خلاصه ای از جلسه را بر روی صفحه گروه منتشر می کردیم که زیاد منسجم و مفید نبود سعی می کنیم از جلسه بعد یک خروجی مفید که در بردارنده مطالب آن جلسه باشد را برای عموم به اشتراک بگذاریم

  1. اکتبر 26, 2012 در 8:05 ب.ظ.
  2. نوامبر 5, 2013 در 10:57 ب.ظ.
  3. ژوئیه 23, 2014 در 9:40 ب.ظ.

بیان دیدگاه